Ga naar:
SUSTAINABLE BRAND INDEX
Hoera; De Vegetarische Slager is voor het derde jaar op rij in de top 3 beland van de Sustainable Brand Index! Een hele eer, want dat betekent dat we door consumenten gezien worden als een merk dat mensen helpt om duurzamer te leven én bewustzijn creëert op het gebied van dierenwelzijn. Vind hier de volledige ranking van Sustainable Brand Index en lees op deze pagina alles over onze duurzame stappen én wat we doen om onze positieve impact nog verder te vergroten.
Het dier uit de keten
Door vleesch te maken direct van granen en bonen, verkorten we de voedselketen, en hoeft niemand z’n vlezige tradities te laten schieten. Een situatie met winnaars op alle fronten; de vleesliefhebbers, het milieu, de dieren en de wereldvoedselvoorziening.
Of zoals CEO Hugo Verkuil zegt: "Sinds 2010 is het onze missie om het dier uit de voedselketen te halen en de grootste, meest impactvolle slager ter wereld te worden. Dat De Vegetarische Slager door de Nederlandse consument wordt erkend als het duurzaamste merk is een geweldige bekroning!”
Vergelijk de impact
Ontdek hieronder de impact van onze vegan Ereburger ten opzichte van een burger gemaakt van rundvlees.
Opwarming van de aarde
94% lagere impact op de opwarming van de aarde in vergelijking tot dierlijk vlees
Landgebruik
95% minder landgebruik in vergelijking tot dierlijk vlees
Watergebruik
77% minder watergebruik in vergelijking tot dierlijk vlees
Nog meer impact
De grootste impact die we hebben is dat we het dier uit de voedselketen halen. Maar we gaan verder.
Hugo Verkuil zegt hierover: “Duurzaamheid bij De Vegetarische Slager komt in vele vormen. Zo hebben we de afgelopen maanden nieuwe vegan producten aan ons slagersportfolio toegevoegd, zijn we overgestapt op gerecyclede verpakkingen en brachten we het eerste kookboek uit waarin plantaardig vleesch de sterspeler is. Daarnaast blijven we, samen met onze community, de urgentie die er is om de plantaardige voedselrevolutie te versnellen actief op de agenda van beleidsmakers zetten. Die revolutie is in gang gezet en zullen we ook dit jaar krachtig uitdragen.
Samen met iedereen die zich kan vinden in waar De Vegetarische Slager voor staat: genieten, zonder iets te laten schieten. Want smaak staat centraal, in alles wat we doen."
Ons Impact Report geeft de essentie weer van wat we doen en hoe we het doen. In vijf hoofdstukken (36 pagina's) lees je er alles over.
HET GAAT OOK OM WAT EROM ZIT
In 2021 hebben we voor alle plastic tray verpakkingen de overstap naar 100% gerecycled PET plastic gemaakt, waarmee we 210 ton gebruikt plastic per jaar kunnen recyclen. Daarnaast zijn we gestart met een switch van onze papieren verpakking: van 100% nieuw karton zijn we overgegaan naar 60% gerecycled karton. Dit voorkomt een jaarlijkse productie van 130 ton nieuw karton.
Op het oog geen steak veranderd, maar met een jas die nog beter aansluit op onze missie, werken we hard door aan de grootste Voedselrevolutie aller tijden.
Dierzaamheidsmeter
Bereken jouw persoonlijke impact met onze Dierzaamheidsmeter. Klik op de onderstaande knop, vul de velden in en ontdek hoeveel dieren je al hebt kunnen besparen met het nieuwe vleesch.
Over de Sustainable Brand Index
Sustainable Brand Index™ is het grootste en meest toonaangevende merkenonderzoek in Europa op het gebied van duurzaamheid en merkontwikkeling. Gebaseerd op onafhankelijk onderzoek van meer dan 11 000 interviews onder consumenten, worden duurzaamheid, branding en communicatie van consumentenmerken in kaart gebracht en geanalyseerd. De studie bestaat uit een ranking in combinatie met een diepgaande onderzoeksrapportage. Je leest hier meer over de Sustainable Brand Index.