Ga naar:
De voedselrevolutie
Een overzicht van de hoogtepunten binnen onze Voedselrevolutie. De leckerste nieuwsontwikkelingen van 2010 tot heden.
BBC Radio 4 sprak met CEO Hugo Verkuil over de plantaardige transitie. “We zitten net op het kantelpunt. Zodra je dat omslagpunt bereikt, neemt het plotseling de hele markt over. Dit gaat zoveel sneller dan we denken.”
Unilever en De Vegetarische Slager gaan samenwerken met het foodtech-bedrijf ENOUGH om nieuwe plantaardige vleesproducten op de markt te brengen. De technologie van ENOUGH maakt gebruik van een fermentatieproces om een hoogwaardige proteïne te laten groeien, zonder afval.
De Vegetarische Slager heeft zojuist zijn eerste grensverleggende productie in samenwerking met TBWA\Neboko gelanceerd. 'Sacrifice Nothing' (laat niets schieten) is het thema van de videocampagne, vanaf nu te zien op tv, digital en social.
De aankoop van De Vegetarische Slager door Unilever lijkt een succes. De omzet van de Nederlandse producent van vleesvervangers steeg vorig jaar 70 procent.
De Vegetarische Slager is met een tweede plek de hoogste nieuwe binnenkomer in de Sustainable Brand Index in Nederland! "Met behoud van smaak en beleving kunnen ook milieu en dieren gespaard blijven."
Speciaal ter gelegenheid van De Nationale Week Zonder Vlees openen De Vegetarische Slager en Deliveroo De Vleesch Lobby - een tijdelijk burgerrestaurant met vegan burgers van De Vegetarische Slager om te laten proeven dat vegetarisch 'vleesch' minstens net zo lekker is als dierlijk vlees."
The Vegetarian Butcher alias De Vegetarische Slager gaat dit jaar samen met Burger King de Plant-Based Whopper uitrollen in Latijns-Amerika, het Caribisch gebied en China.
Unilever gaat dochtermerk De Vegetarische Slager nog meer aan de man brengen. De producten worden inmiddels verkocht bij ruim 20.000 verkooppunten in dertig landen. Dat moeten er meer worden.
Het Europees Parlement stemt tegen een verbod op vleesnamen voor vegetarische producten. "Een gigantische en belangrijke stap om de voedselrevolutie te blijven versnellen. Niet in de ban, maar in de pan!
De Vegetarische Slager is toe aan duidelijkheid, dus startte ook dit bedrijf een petitie via zijn Instagramaccount: de internationale visuele wieder #schnitzelgate-petitie. “We willen het nu wel eens afsluiten en we hopen dat de discussie once and for all beslecht wordt.
Schnitzelgate 4.0, met een stemming door het Europees Parlement: “De Vegetarische Slager roept volgers op om zich met live memes op Instagram uit te spreken tegen een mogelijk verbod op vleesnamen voor vegetarische producten door de EU.
De Plant-based Whopper is thuis! “Burger King verkoopt vanaf deze week ook in Nederland de plantaardige variant van de Whopper. De burgers worden gemaakt door de Vegetarische Slager.
BN DeStem interviewt Jaap: ”Toen ik met De Vegetarische Slager begon, gaf ik mezelf maar 10 procent kans. Nu denk ik dat over dertig jaar 80 procent van wat we nodig hebben, komt uit verticale landbouw en van zuivel en vlees zonder dieren.
De Vegetarische Slager dient verzoek in om lid te worden van twee slagersassociaties in Duitsland: “We are convinced that we can make a difference on a broad scale by inviting all meat lovers to join us and taste our vegetarian meat.
De Vegetarische Slager start samenwerking met restaurantketen Bavet. “Pas na enkele happen schoot het ons te binnen dat we geen echt vlees aan het eten waren, maar plantaardig gehakt.
Populariteit vega(n) snacks neemt toe. Jaap in het AD: “Voor veel vleeseters waren vleesvervangers een soort schrikbeeld. Daarom hebben we ook altijd samen met chefs gewerkt, mensen uit de culinaire wereld.
De Vegetarische Slager is Marketing Transformer of the Year! "Van eenmanszaak transformeerde het merk naar een belangrijke speler in het supermarktschap, naar een aantal landen in Europa, om uiteindelijk in 2019 te worden overgenomen door Unilever.
Sprout sprak CEO Hugo Verkuil: “Maximale impact hebben – dat betekent dat zo veel mogelijk mensen het product moeten kunnen aanschaffen.